Gorillasports.hu

Hozd formába magad tavasszal!

03.04.2024

0

Hozd formába magad tavasszal!

Felkészülés a nyárra – a tavaszi időszak feladatai

A tél elmúltával a szabadban töltött idő megnövekszik, aktivitásunk fokozódik. A szervezet teljesítőképessége függ annak terheltségétől, nyomelemekkel, vitaminokkal való ellátottságától is. Ha télen elhagytuk magunkat, keveset mozogtunk, és többet ettünk a kelleténél, vagy éppen nem a megfelelő minőséget és kombinációkat, akkor szervezetünkre is ráfér egy nagytakarítás.

A téli szezon elteltével a sav-bázis egyensúly helyzete is nagyon lényeges az egészség és a jó teljesítmény szemszögéből is. Savasító étrend vagy életmód esetén a vér savas irányba tolódik el, és ennek következtében számos életfontosságú enzim nem tudja a feladatát elvégezni, még ha jelen van, akkor sem. Tehát az optimális nyomelem-, ásványianyag- és vitaminszint esetén is fontos az enyhén lúgos környezet. Elsavasodás miatt a szervezet oxigénellátottsága csökken, és a sejtek elkezdenek „fulladozni", öregedni, és nagyobb megterhelés hatására sérülhetnek a szövetek is.

Az elsavasodás egyik következményeként a szervezet elkezdi a csontokból, fogakból, sejtekből kivonni a kalciumot a savak közömbösítésére. Az idegek és az érfalak is tartalmaznak kalciumot, amely az elsavasodás miatt innen is kiürül, és ezzel akár idegfájdalmakat, ideggyulladást, illetve érkárosodást idéz elő.

A helyes étrend, az alapos rágás, a nassolás mellőzése, a bőséges folyadékbevitel, a helyes ételpárosítások, a rostban és enzimben gazdag táplálkozás és a mértékletes étkezés mind lúgosító hatású. Az étrend legalább fele lúgosító hatású étel legyen, amire különösen az alapozás időszakában figyeljünk.

A stresszoldás is fontos a sav-bázis egyensúly fenntartásában, hiszen anegatív gondolatok fizikailag is hatnak a testre, és egy ördögi kör alakul ki: amikor az ember tele van negatív gondolatokkal, savasítja a szervezetét, a savas szervezet pedig „savanyítja" a gondolatokat. Szakítsuk meg a kört! Vagy a gondolatokat formáljuk pozitívabbá, vagy az étrendet lúgosítsuk, de a legjobb az, ha mindkettőt egyszerre tesszük!

A szervezet légzőgyakorlatok révén is képes eltávolítani savakat, így a savtalanítás szempontjából a méregtelenítő légzést vehetjük leginkább igénybe, amelynél egy mély, alapos belégzést nagyon hosszú, lassú kilégzés követ. Ezt jó párszor érdemes megismételni, és napjában akár többször is elvégezni. Ezt főleg megerőltető testedzés, stresszesebb időszak vagy túlzott táplálékbevitel után érdemes bevetni.

Vissza a bloghoz

Hozzászólások a cikkhez (0)

Név
Adja meg a nevét
Kapcsolattartó e-mail
Adja meg az e-mail címet
Az Ön üzenete
Írja be az üzenetet
A csillaggal jelölt * mezők kitöltése kötelező
Betöltés
Letöltés...